Charost

"Vandaag nog eens even de tijd genomen om zelf iets uit te schrijven. 😊 Deze morgen ben ik om 06:00 uur stilletjes het huis uit geslopen, want iedereen lag nog rustig te slapen. Wel nog even een stuk stokbrood, een stukje worst en een yoghurt meegenomen dat reeds klaar lag als ontbijt. In t-shirt en korte broek ben ik op weg gegaan, want het was al vroeg een aangenaam temperatuurtje. Eerst een uur wandelen vooraleer je de stad goed uit bent, daarna nog een half uur via een industrieterrein en dan ook nog een half uur in een half gemaaide berm langs een verkeersweg die leidt naar dat industrieterrein. Dus veel moois was hier niet aan. Na de invalsweg ging het traject dan eindelijk terug via dorpen en velden richting Charost. Maar helaas verliepen ook de laatste 7 kilometer langs een kaarsrechte weg (met verkeer). Eénmaal in Charost aangekomen kon ik mij melden bij het gemeentehuis ("la mairie") voor de sleutel van mijn slaapplaats. Ik moest echter tot na schooltijd (16:45 uur) wachten vooraleer ik naar mijn slaapplek kon. In afwachting ben ik het dorp gaan verkennen - zonder rugzak - want mijn rugzak mocht ik tijdelijk in bewaring geven bij het gemeentehuis. Ik slaap vannacht in een studio boven een schooltje. 🏫Ik slaap er alleen (hoewel 4 bedden) en heb een mooie badkamer en een eigen keukentje. En ja, ik heb zelfgemaakte spaghetti kunnen koken! In het dorp is een superette, een bakker en een bar. Al deze zaken waren gesloten in de korte namiddag. Blijkbaar houden ze ook in Frankrijk siësta!!! Ik heb me dan maar op een bank in de schaduw geplaceerd en heb gewacht (en ben ook ingedut) tot de winkels opnieuw open gingen. Plots riep de dame van het gemeentehuis op me, en bood me aan om binnen in het gemeentehuis te wachten want daar was het veel aangenamer qua temperatuur. Het koele drankje dat me vriendelijk werd aangeboden, kon ik wel appreciëren. Om de tijd te doden heb ik dan maar de route voor morgen en overmorgen bestudeerd en dit overzicht van deze dag geschreven. Ook ga ik mijn rugzak herorganiseren en onnodige spullen terug naar huis sturen. Zo kan ik mijn traject verder zetten zonder overtollige kilo's."


- Bart -








Reacties

Populaire posts van deze blog

Dag 1

Irun (startpunt Camino del Norte)