Cumières

"Vandaag heb ik een beetje langer geslapen en ben dus later op pad gegaan. Het begon aan een slakkengangetje, maar eenmaal in mijn ritme was ik weer goed op weg. In de champagnevelden werd het al snel warm, maar gelukkig kwamen er ook bossen die voor de nodige verkoeling zorgden. Mijn bestemming voor vandaag was Hautvillers waar geen enkele slaapplaats te vinden was. Wist ik ook niet dat Hautvillers een grote trekpleister was door de vele champagnehuizen. Vervolgens besloten om tot het volgende dorpje Cumières (29,8 km) verder te wandelen en nu mag ik overnachten bij mensen thuis in een veranda. Het enige nadeel is dat ik vanavond mijn voorraad eten moet aanspreken die ik (gelukkig) vanmorgen in Reims gekocht had."


- Bart -









Reacties

  1. Hey Bart, De Abbaye Saint-Pierre d'Hautvillers is de laatste rustplaats van de monnik Dom Pérignon, een 18e-eeuwse pionier in de champagneproductie. Zeker proeven hè :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 1

Irun (startpunt Camino del Norte)