Start Via Campaniensis

"Vandaag weer vroeg op pad voor een kortere wandeling (22 km volgens mijn boekje). De route gaat via een GR-pad door de bossen tot in Rocroy. Ze hadden mij gewaarschuwd voor de slechte bewegwijzering in het bos, en bijgevolg ver verkeerd gelopen. Om terug in de juiste richting te geraken heb ik mij op de  zon georiënteerd: zon ... middag ... zuiden. Mijn gsm kon mij ook niet helpen, want er was geen verbinding. Na enige tijd ben ik weer terug op het juiste pad geraakt door een riviertje te volgen dat de grens maakt tussen België en Frankrijk. En zo ben ik door het eindeloze bos en na vele kilometers uiteindelijk in Rocroy geraakt. Hoeveel kilometers ik vandaag effectief afgelegd heb, weet ik niet want de batterij van mijn horloge die de kilometers normaal registreert was niet meer opgeladen. Dus houden we het maar bij de 22 km uit het boekje. Maar gelukkig scheen de zon! 😀 

Bye bye Via Limburgica en Via Monastica... en vanaf nu volg ik de route Via Campaniensis."


- Bart -























Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag 1

Irun (startpunt Camino del Norte)